Bądźmy w kontakcie! Zapisz się i poczytaj :)

Uwaga! Facebook losowo ogranicza dostęp swoim użytkownikom. Oznacza to, że nie każdy opublikowany przeze mnie post trafi do Ciebie... Proponuję: zapisz się do newslettera! Dołącz do team'u u doktor Magdy by otrzymywać ciekawe informacje i powiadomienia z bloga. Nie będę zawracać Ci głowy innymi sprawami ;)
Dodatkowo otrzymujesz kod zniżkowy na planer matkiprawnik!
Email address
Secure and Spam free...

selen- know how

mają sporo selenu, tu po częściowym ataku pożeracza- żółtek 😉

Wcale nie tak dawno uważano go za truciznę. Potrafił działać tak, że bydło padało, a plony się nie udawały, konie ślepły, drób padał jak muchy…


Wspominałam niedawno o selenie w chorobie Hashimoto.  (przy okazji tematu włosów). Obiecałam, że będzie o nim więcej. Selen. Czy powinnaś go brać? Po co? Temat modny wielce. Co to jest selen, każdy w sumie wie. Jest to mikroelement niezbędny dla naszego organizmu. Aczkolwiek istotne jest to “mikro”. Co za dużo, to niezdrowo. Truizm. Ale pewnie nie wiesz, że:

– potrzebujesz go do prawidłowego funkcjonowania hormonów tarczycy
– oraz układu odpornościowego
– ma również istotny wpływ na płodność męską
– jest znanym od dawna przeciwutleniaczem
– zmniejsza ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, zapalnych, neurologicznych i niektórych nowotworów
– może zmniejszać natężenie bólu.

Przedawkowanie również zdrowiu nie służy, bo powoduje zatrucie. Objawy mogą być przeróżne- od wypadanie włosów, przez depresję, po uszkodzenie wątroby i nerek.

tu też jest selen

Jak zawsze w przypadku suplementów, najlepiej przyjmować selen organiczny. Jego przyswajanie zwiększa dodatkowo witamina E, A, C oraz białko, a pogarsza cukier oraz obróbka żywności.
Występuje on m.in. w drożdżach (ma najlepszą przyswajalność), łososiu, jajkach, kaszy gryczanej, kakao, orzechach (najwięcej w brazylijskich).

Zalecane normy spożycia są różne u różnych osób (najwięcej u  młodych mężczyzn, kobiet ciężarnych, palaczy). Zaleca się go również w chorobie Hashimoto- sugerowane dawki to około 200-300 ug czyli na przykład 3 orzechy brazylijskie.

Selen ( rozsądnych ilościach) jest więc niezbędny do funkcjonowania naszego organizmu. Generalnie, zalecaną ilość (45-55ug, zależnie od źródeł) powinna dostarczać zbilansowana dieta.  Pamiętać jednak należy, że niektórzy (ciężarne, chorzy na Hashimoto, palacze, młodzi mężczyźni, zwłaszcza ci, którzy starają się o dziecko) powinni przyjmować go zdecydowanie więcej. Najlepiej w postaci organicznej.

2 comments

    1. Trajbajowa
    2. 4 lata ago
    3. Odpowiedz

    Mój szampon przeciw wypadaniu włosów ma selen i jest rewelacyjny. Nie dość, że włosy po nim są ładne to jeszcze dobrze działa.

    1. Anonimowy
    2. 4 lata ago
    3. Odpowiedz

    Trajbajowa, jaki to szampon, podpowiedz proszę. Marta

What do you think?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się i poczytaj :)

Uwaga! Facebook losowo ogranicza dostęp swoim użytkownikom. Oznacza to, że nie każdy opublikowany przeze mnie post trafi do Ciebie... Proponuję: zapisz się do newslettera! Dołącz do team'u u doktor Magdy by otrzymywać ciekawe informacje i powiadomienia z bloga. Nie będę zawracać Ci głowy innymi sprawami ;)
Dodatkowo otrzymujesz kod zniżkowy na planer matkiprawnik!
Email address
Secure and Spam free...